A mozikban

Mészáros Márta: Utolsó jelentés Annáról

Mészáros Márta az Utolsó jelentés Annáról című új filmje nagyszerűen illeszkedik a Kossuth-díjas rendező eddigi filmjeinek sorába, hiszen ezúttal is egy női sors elevenedik fel a vásznon. A híres Napló-trilógia és a Nagy Imre-film után továbbra is a huszadik századi magyar történelemben keresi hőseit. Ez alkalommal annak a Kéthly Annának az életét ismerhetjük meg, akit a rendező szerint senki sem ismert igazán, pedig valójában egy sokszínű, érdekes nő volt, lenyűgöző egyéniséggel. Az utolsó jelentés azonban nem pusztán egy történelmi film. Nem Kéthly Anna kivételes politikai pályafutására fókuszál, hiszen főszereplőit nem csak a fontos történelmi pillanatok átélése közben láthatjuk, hanem megismerhetjük magánéletüket is. Így a rendező nagy hangsúlyt fektetett az emberi sorsokra, a magánélet és a korabeli hétköznapok bemutatására. A filmben jelentős szerepet kapnak a szerelem és a hitvallás, a mindennapos árulások és a kivételes hűség összecsapásai.
A filmnek fontos elemei a kalandos életutakra jellemző krimiszerű izgalomkeltés és a szerelmes filmek felkavaró érzelemgazdagsága.

Rendező: Mészáros Márta
Forgatókönyv: Pataki Éva, Mészáros Márta
Operatőr: Novák Emil
Írói konzultáns: Szekér András
Konzultáns: Jancsó Miklós
Zeneszerző: Kovács Ferenc
Vágó: Csákány Zsuzsa
Hangmérnök: Sipos István
Látványtervező: Banovich Tamás
Jelmeztervező: Jancsó Katalin
Maszkmester: Márta Magdolna
Fotó: Gáspár Miklós
Gyártásvezető: Bene Krisztina
Line Producer: Tarr Erika
Producer: Sándor Pál
Gyártó: Hunnia Filmstúdió

Szereplők: Eszenyi Enikő, Fekete Ernő, Kováts Adél, Cserhalmi György, Hámori Gabriella, Czinkóczi Zsuzsa, Máté Gábor, Seress Zoltán, Beata Fudalej, Gáspár Tibor, Hollósi Frigyes, Ladányi Jákob

2009, színes magyar játékfilm, 35 mm

          

 

A mozikban

Sopsits Árpád: A hetedik kör

A film a gyermeki lélekben bujkáló kétségbeesésről, az egyre érthetetlenebb és durvább egymás- és önpusztításról szól. Nagyon megszoktuk és szeretjük azt hinni, hogy a gyermekek ártatlanok, holott a gonosz bennük is ott lakozik, és kiszolgáltatottságuk, manipulálhatóságuk miatt akár áldozatokká is válhatnak (lásd egyes szekták, sátánizmus).
   

A mozikban

Faur Anna: Lányok

A film egy megtörtént bűncselekményt dolgoz fel: két tizenéves lány meggyilkolt egy taxisofőrt.
   

Előkészítés / Gyártás

Szász János: A nagy füzet

A második világháború idején, a „nagyvárost” ért bombatámadások után a tizenhárom éves ikerfiúkat anyjuk vidékre viszi a nagyanyjukhoz, hogy megóvja őket az éhhaláltól. A magának való, különc öregasszony egy erdő széli, nyomorúságos kunyhóban él a szigorúan őrzött határ mentén, ahol gyakran látni menekülteket.
   

Előkészítés / Gyártás

Bereményi Géza: Frontátvonulás

A zenés zsánerfilm két fiatalember összeismerkedésével kezdődne 1970-ben. Egyiküket Pór Balázsnak hívják, aki abban az évben rajztanár egy kültelki elemi iskolában. Festészettel szeretne foglalkozni, mellesleg gitározik Leonard Cohen stílusában, és bánatos angol szövegeket énekelget egy kölcsönkapott garzonlakásban, amit valódi tulajdonosa titkos találkahelynek használ, hogy hetente egyszer a délutáni órákban ott megcsalhassa feleségét.
   

Előkészítés / Gyártás

Bereményi Géza: Vadnai Baby

A „Vadnai Baby” két, egymástól élesen elütő történelmi időben játszódik. A történet a 40-es években kezdődik a végzetes háborús csapás előtti Budapest különös világában, ahol csak egy nap az élet, és a 80-as években zárul.
   

Előkészítés / Gyártás

Gárdos Péter: Hét erotikus történet a XX. századból

Moszkvában 1938-ban Berija, a KGB rettegett főnöke szokásos éjjeli portyáinak egyikén az autójába tuszkol egy fiatal lányt, akit aztán a Kremlbe visz és megerőszakol. Aznap éjjel még néhány fotót is készít róla dolgozószoba íróasztalán.
   

Előkészítés / Gyártás

Szekeres Csaba: Boldog vagyok beléd!

1990-et írunk. A helyszín egy kis zsákfalu Észak-Magyarországon, Eger fölött, a Bükkben. Egy napon az egyházmegye püspöke azzal a hírrel érkezik a plébánoshoz, hogy az épülő új egri templom harangját a kis falu temploma adná. Hogy a falu mentse a harangot, eltemeti azt szeretett halottai szomszédságában.